Domeny
Pytania i odpowiedzi:
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
Jeśli jednak nie znalazłeś rozwiązania swojego problemu, skontaktuj się z nami - chętnie pomożemy.
Czym jest domena internetowa?
Domena internetowa to unikalna nazwa, będąca częścią adresu internetowego, ułatwiająca poruszanie się użytkowników w sieci. Nazwy domen składają się z nazwy właściwej oraz rozszerzenia.
Jak wybrać nazwę domeny?
Dobrze, jeżeli nazwa domeny jest krótka i łatwo kojarzona np. z nazwą firmy, działalnością serwisu. Długie nazwy domen składające się z kilku członów warto rozdzielić myślnikami. Taka nazwa domeny także będzie poprawna.
Ile typów domen macie w ofercie?
Dzięki wprowadzeniu do naszej oferty domen globalnych w nowych rozszerzeniach (.AI, .APP, .BLOG, .CHURCH, .CYOU, .DEV, .ECO, .FUN, .GROUP, .SPACE, .SPORT, .TOOLS, .TOURS, .TRAVE, .WORLD i wielu innych), można teraz za naszym pośrednictwem rejestrować domeny w ponad 400 rozszerzeniach. Mamy nadzieję, że tak wielki wachlarz dostępnych domen sprawi, iż znajdą Państwo u nas swoją domenę internetową.
Jakie są adresy DNS serwerów netwave?
Nasze adresy DNS to: dns1.netwave.pl oraz dns2.netwave.pl
Kiedy muszę podać adresy serwerów DNS?
Rejestrując domenę zawsze należy podać adresy serwerów DNS serwera, na którym będzie umieszczona strona, poczta. W przypadku rejestracji domeny na naszej stronie i założeniu, że będzie ona przypisana do konta hostingowego posiadanego w naszej firmie, serwery DNS są domyślnie wpisane w formularzu, także nie ma potrzeby ich podawania.
Czym jest transfer domeny?
Transfer domeny to przeniesienie domeny od innego rejestratora. Może być potrzebny np. przy zmianie usługodawcy lub konsolidacji domen w jednym miejscu. Proces transferu domeny może trwać od kilku godzin do kilku dni, w zależności od rozszerzenia domeny i zasad obowiązujących u rejestratorów. Pełne zasady transferu domen opisujemy na stronie: https://www.netwave.pl/domeny/transfer-domeny.html
Ile trwa transfer domeny?
Transfer domeny zazwyczaj trwa od kilku minut do kilku dni, w zależności od jej końcówki i procedur rejestratorów. Dla domen .PL proces ten jest zwykle bardzo szybki, bezpłatny i może zakończyć się w ciągu kilku godzin. W przypadku domen europejskich czy globalnych transfer trwa zazwyczaj 5-7 dni roboczych. Opóźnienia mogą wynikać m.in. z braku przelewu za odnowienie domeny, blokady transferu lub braku zatwierdzenia przez właściciela. Pełne zasady transferu domen opisujemy na stronie: https://www.netwave.pl/domeny/transfer-domeny.html
Mam hosting w innej firmie, czy muszę wykonywać transfer domeny do nich, aby domena wskazywała na moją stronę WWW?
Nie, wystarczy ustawić serwery DNS firmy, na której serwerach umieszczona jest strona WWW.
Chcę, aby moja strona WWW działa na serwerze X, a poczta na serwerze Y. Czy da się to zrobić?
Tak, w tym celu trzeba odpowiednio ustawić rekordy A i MX domeny.
Podczas zmiany serwerów DNS otrzymuję błąd: Strefa SOA dla domeny nie jest dostępna na serwerze DNS...
Niektórzy rejestratorzy wymagają, aby domena była przypisana do serwera przed zmianą DNS'ów. W celu przypisania domeny konta hostingowego prosimy zalogować się do cPanela. Kliknąć ikonę "Domeny", a następnie dodać nową domeną klikając przycisk "Create a new domain".
Posiadam domenę .PL u innego rejestratora ale chciałbym ją przenieść do was, co muszę zrobić?
Pełne zasady transferu domen .PL opisujemy na stronie: https://www.netwave.pl/domeny/transfer-domeny.html
Posiadam domenę .EU u innego rejestratora ale chciałbym ją przenieść do was, co muszę zrobić?
Pełne zasady transferu domen .EU opisujemy na stronie: https://www.netwave.pl/domeny/transfer-domeny.html
Posiadam domenę globalną u innego rejestratora ale chciałbym ją przenieść do was, co muszę zrobić?
Pełne zasady transferu domen globlanych opisujemy na stronie: https://www.netwave.pl/domeny/transfer-domeny.html
Czym jest kod AuthInfo/Authcode?
Kod AuthInfo (dla domen polskich) lub Authcode (dla domen gloablnych i europejskich) to kod autoryzujący transfer domeny. Ważność kodu to około 30 dni i jest on zmieniany po każdym przedłużeniu lub transferze domeny do innego operatora. W celu uzyskania większej ilości informacji o transferze domen i kodach autoryzujących (AuthInfo/Authcode) zapraszamy na stronę: https://www.netwave.pl/domeny/transfer-domeny.html
Kiedy wykonać transfer domeny aby nie stracić pieniędzy?
W celu uzyskania odpowiedzi na to pytanie zapraszamy na stronę: https://www.netwave.pl/domeny/transfer-domeny.html
Przeprowadziłem się, sprzedałem domenę, założyłem firmę i chcę zmienić dane rejestracyjne domeny.
Domenę charakteryzują dwa typy danych:
dane abonenta (właściciela),
dane płatnika (na te dane wystawiana jest faktura).
Dane płatnika mogżna zmienić w każdej chwili. Zmiana tych danych nie wymaga potwierdzenia. Zmiana danych abonenta tzw. cesja wiąże się z formalnym potwierdzeniem zmiany. Każda zmiana wprowadzona w danych abonenta spowoduje automatyczne wygenerowanie wniosku, który musi zostać podpisany przez obecnego abonenta, jak i przez nowego. Czytelny skan podpisanego wniosku należy przesłać do nas.
Chcę przenieść domenę do innego operatora, co muszę zrobić?
Jeżeli chcą Państwo przenieść domenę do innego rejestratora to muszą Państwo nam przesłać e-mail z prośbą o wydanie kodu autoryzującego transfer domeny. Wiadomość należy wysłać z adresu podanego jako e-mail abonenta. Na ten sam adres otrzymają Państwo wiadomość zwrotną z kodem. Nie ma możliwości przesłania kodu na inny adres e-mail lub podania go telefonicznie.
Jak mogę przedłużyć okres ważności posiadanej domeny?
Na adres e-mail, podany w danych płatnika, wysyłamy informacje przypominającą o płatności za domenę. Domyślnie taka informacja wysyłana jest trzykrotnie: 23, 9 i 3 dni przed datą wygaśnięcia domeny.
Termin płatności za domenę jest dniem, w którym opłata za usługę powinna być zaksięgowana na naszym koncie bankowym.
Jeżeli przypada w weekend lub dzień wolny, wpłata powinna być zaksięgowana najpóźniej ostatniego dnia roboczego przed nim.
Nie opłaciłem domeny w terminie i co teraz?
Jeżeli nie chcą Państwo przedłużać domeny na kolejny okres abonamentowy, to brak opłaty spowoduje jej wygaśniecie. Nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami finansowymi.
Jeżeli domena wygasła, a Państwo nadal chcą z niej korzystać, to przedłużenie wygasłej domeny nadal jest możliwe przez określony czas. Może się jednak wiązać z dodatkowymi kosztami odblokowania domeny z kwarantanny. Ile kosztuje odnowienie, wygasłej domeny, można sprawdzić na stronie: https://www.netwave.pl/domeny/cennik-domeny.html
Ile mam czasu na odnowienie domeny będącej w kwaratannie?
Czas na odnowienie domeny z kwarantanny zależy od rodzaju domeny.
Domeny .PL
Po wygaśnięciu domena trafia na 30-dniowy okres wygasania (kwarantanna). W tym czasie tylko poprzedni abonent może ją odnowić.
Po 30 dniach, jeśli nie zostanie odnowiona, domena wraca do puli dostępnych domen.
Domeny globalne
Po wygaśnięciu domeny następują fazy:
Grace Period (ok. 30–45 dni) – można odnowić domenę normalnie.
Redemption Period (30 dni) – można odnowić domenę, ale za dodatkową opłatą.
Pending Delete (5 dni) – nie można już odnowić domeny.
Domeny .EU
Po wygaśnięciu domena trafia na 40 dni kwarantanny (tzw. "quarantine period").
W tym czasie można odnowić jeszcze domenę za dodatkową opłatą. Potem domena jest zwalniana do ponownej rejestracji.
Nie chcę przedłużać domeny. Co mam zrobić?
Brak płatności za domenę spowoduje jej automatyczne wygaśnięcie, a po określonym czasie uwolnienie do ponownej, ogólnej rejestracji.
Zamówiłem i opłaciłem domenę globalną i po 15 dniach przestała ona działać. Dlaczego?
ICANN - organizacja odpowiadająca za zarządzanie domenami globalnymi, wprowadziła obowiązek weryfikacji adresu e-mail abonenta podanego podczas rejestracji domeny globalnej.
Weryfikacja odbywa się poprzez kliknięcie w link otrzymany w wiadomości przesłanej z adresu e-mail: noreply@emailverification.info.
Brak weryfikacji adresu e-mail abonenta w terminie do 15 dni spowoduje zablokowanie domeny. Weryfikacja domeny w późniejszym terminie skutkować będzie odblokowaniem domeny. Brak weryfikacji nie powoduje usunięcia domeny z rejestru.
Prosimy się upewnić, że e-mail weryfikacyjny nie trafił do folderu SPAM.
Gdzie mogę sprawdzić status mojej domeny?
Status domeny można sprawdzić na https://www.netwave.pl/domeny/status-domeny.html lub panelu domen: https://www.panel.netwave.pl/login
Czy pobieracie opłaty za korzystanie w naszych DNS?
Nie pobieramy oraz nie planujemy pobierać opłat za korzystanie z naszych serwerów DNS.
Czy pobieracie opłaty za dodanie rekordów SPF, DKIM oraz DMARC?
Nie pobieramy oraz nie planujemy pobierać opłat za dodanie rekordów SPF, DKIM oraz DMARC. Można je samodzielnie dodać w cpanelu.
Jak sprawdzić datę ważności domeny?
Wystarczy sprawdzić domenę w bazie WHOIS: https://www.netwave.pl/domeny/status-domeny.html - w wynikach znajduje się data rejestracji oraz wygaśnięcia domeny.
Gdzie zarejestrować domenę regionalną?
Już od dziś za pośrednictwem naszych nowych, dedykowanych, formularzy mogą Państwo w wygodny i przejrzysty sposób zamawiać domeny regionalne: bedzin.pl, beskidy.pl, bialowieza.pl, czeladz.pl, czest.pl, ilawa.pl, jaworzno.pl, kaszuby.pl, kepno.pl, limanowa.pl, lowicz.pl, opoczno.pl, ostroda.pl, pisz.pl, podhale.pl, podlasie.pl, pomorze.pl, prochowice.pl, slupca.pl, starachowice.pl, stargard.pl, gdynia.pl, wroclaw.pl, lodz.pl, szczecin.pl, starogard-gdanski.pl, rumia.pl, kartuzy.pl, goleniow.pl, nowogard.pl,













